sobota, 26 kwietnia 2014

Konkurs na wiosnę - WYNIKI

Witajcie ;)

W poniedziałek zakończył się wiosenny konkurs z pachnącymi upominkami. Do wygrania były dwie nagrody, więc i zwycięzców będzie dwóch :) Otrzymałam od Was wiele zgłoszeń i wybór był bardzo trudny, jednak wraz z Martą z Homedelight wybrałyśmy dwie najlepsze odpowiedzi.


Przeczytałyśmy ponad 70 odpowiedzi i miałyśmy ciężki orzech do zgryzienia. A czym pachnie wiosna według moich czytelniczek? Kwiatami bzu, konwalii, kasztanowca i mirabelki, jaśminu i stokrotek, a towarzyszą im poranna rosa, ciepły deszcz i woń świeżych ogórków. Wieczorem otulają się pościelą pachnącą słońcem i ciepłym powietrzem. 

Tak krótko można podsumować większość odpowiedzi, których udzieliłyście :) Jednak tylko dwie z nich zostaną nagrodzone, a tymi szczęściarami są:

Magdalena Świtała oraz Monika bloguje

Do Magdaleny powędruje mała świeca Honey Blossom, natomiast do Moniki zestaw czterech letnich wosków :) Serdecznie Wam gratuluję i już piszę do Was maile ;) I jeszcze odpowiedzi dziewczyn:

Magdalena Świtała:
"Wiosna kojarzy mi się z zapachem zapach kwiatów kasztana (czy też poprawnie mówiąc: kasztanowca) unoszący się w rozgrzanym powietrzu. Lubię wiosenne spacery parkowymi alejkami wśród potężnych drzew obsypanych drobnym kwieciem poruszanym delikatnym wietrzykiem. Uwielbiam zapach kwiatów kasztanowca, delikatny, intrygujący i upajający jednocześnie. Wiosną zwłaszcza tworzy się w parku taki nieco baśniowy klimat. Wiekowy kasztan to także moje szczęśliwe dzieciństwo spędzone u babci, mieszkającej w przedwojennej kamienicy z czerwonej cegły. To piękne, wysokie drzewo rosło od niepamiętnych czasów nieopodal na podwórku. Było świadkiem naszych zabaw, łez i śmiechu, pierwszych oczarowań i zawiedzionych nadziei. Miało wydrążony pień, w którym chowaliśmy nasze dziecięce skarby, chroniło nas przed deszczem, wiosną oszałamiało zapachem, a jesienią rzucało w nas kolczastymi owocami, zachęcając do ich zbierania i robienia śmiesznych ludzików. Próbowałam zrywać kwiaty, ale nie mogłam dosięgnąć gałęzi. Czasami udawało się to tacie albo wujkowi. Wtedy zabierałam naręcze kwiatów do domu i wypełniałam nimi wszystkie możliwe wazony. Niestety ich żywot był krótki. Znacznie dłużej wytrzymywały na gałęzi;) Nie ma już tego podwórka, nie ma babci, ale kasztan ciągle stoi w tym samym miejscu. Już nie bawią się pod nim dzieci, za to licealiści wymykają się z pobliskiej szkoły, żeby na przerwie zapalić papierosa. Czasami kiedy go mijam, wracają do mnie piękne wspomnienia. A wiosną zatrzymuję się pod nim na dłużej by wdychać zapach, którym oczarowują mnie delikatne, pastelowe kwiaty… W głowie wciąż dźwięczy mi przebój Wojciecha Gąssowskiego, który śpiewał o tym, jak to „Tuż przed maturą kwitły kasztany, żyło się tak jak we śnie”. I ja wiele lat temu tak żyłam przeczuwając, że już niedługo po tym ważnym egzaminie przyjdzie mi rozstać się z przyjaciółmi i ulubionymi nauczycielami, opuścić mury naszego liceum. Bałam się tego momentu i jednocześnie czekałam na niego podekscytowana. A temu oczekiwaniu towarzyszyły kwiaty kasztana. Zapach wiosny to też delikatna i świeża woń białych kwiatów, dzwoneczków konwalii, pobrzękujących cicho białymi główkami w ogrodzie. Wiosnę zapowiadają delikatne nuty zapachowe przebiśniegów nieśmiało wysuwających główki do słońca. Ta pora roku kojarzy się z zapachem kwitnących kolorowych bratków, subtelną wonią bzu i mocniejszym aromatem upajającego wieczorem krzewu jaśminu. Wszystko dookoła zaczyna budzić się do życia, w roślinach żywiej krążą soki, kwiaty, drzewa i trawa nabierają kolorów. Spod ziemi wychylają różnokolorowe główki kwiaty, by za chwilę oszołomić nas zapachem. Wiosną rozkwitają ogrody, uwodząc wonnymi różami, subtelnymi fiołkami, zielonymi nutami ledwie rozwiniętych liści. W powietrzu unosi się świeżość poranka, trawy jeszcze mokrej od porannej rosy, zapach wilgotnej brzemiennej ziemi, która już niedługo wyda na świat kolejne odurzająco pachnące rośliny. Po pierwszej wiosennej burzy powietrze tak cudnie pachnie deszczem i ozonem! Wiosna uwodzi intensywnym zapachem unoszącym się znad stawu, świeżością prania suszącego się w pierwszych promieniach słońca, a psotny wietrzyk rozwiewający dziewczętom włosy przynosi ze sobą aromaty kwitnących sadów i ogrodów. W powietrzu czuć ulotną woń młodości, nadziei i marzeń. Wiosna to również zapach bitej śmietany, lodów waniliowych i słodkiej waty cukrowej – bo wraz z pierwszymi promieniami słońca na ulicach pojawiają się sprzedawcy tych łakoci. To obok jaskółek niechybny znak, że nadeszła wiosna!"

Monika bloguje:
"Wiosna kojarzy mi się z zapachem świeżej pościeli. Może to się wydać dziwne, ale lubię zapach świeżej pościeli. Nie takiej prosto z prania pachnącej proszkiem czy płynem do płukania, ale takiej wywietrzonej na świeżym powietrzu np. na balustradzie balkonu. Wiosną kiedy pogoda dopisuje jest możliwość częstszego wietrzenia pościeli na świeżym powietrzu niż zimą, stąd moja odpowiedź. Sen pod taką pościelą jest o wiele przyjemniejszy i spokojniejszy. Takiego zapachu chyba nie zapewni żaden wosk czy świeca, co jednak nie oznacza, że nie lubię ich palić".

Dziękuję Wszystkim za udział w konkursie i z pewnością za jakiś czas na blogu pojawią się kolejne zabawy z małymi upominkami ;)

20 komentarzy:

  1. Gratuluje zwyciężczyniom :)
    A na konkursy i rozdania czekam z miłą chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje ;) Z wielką chęcią przeczytałabym jak one widzą wiosnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedzi dodane :P Tak na szybko pisałam, że aż zapomniałam je dodać

      Usuń
  3. O jej, ale się cieszę! Miałam zamiar kupić sobie dwa z tych wosków Black Plum Blossom i Orange Splash, a tutaj taka niespodzianka i wszystkie 4 będę miała okazję poznać a raczej poczuć :)
    Dziękuję i gratuluję Madzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brawo! :) Piękne wypowiedzi :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jej, jaki referat! :) za samą objętość już się należy wygrana, bo to jednak trzeba było poświęcić kilka chwil :) gratuluję

    Cieszę się tak bardzo, że trafiłam z tą maseczką :) Oby Ci służyła dobrze, a milka poszła nie w brzuszek, tylko tam gdzie marzysz :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję wygranej, Dziewczyny :) :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wyrażenie swojej opinii :)