czwartek, 26 marca 2015

Recenzja: Petal Fresh - Szampon i Odżywka do włosów Aloe & Citrus


Od dłuższego czasu zauważyłam, że wzrasta nasza świadomość jeżeli chodzi o kosmetyki, po które sięgamy. Aktualnie więcej osób zwraca uwagę na składy kosmetyków - nie tylko tych pielęgnacyjnych, ale i kolorowych. Wzrasta poziom naszej wiedzy i chcemy być pewni, że to co nakładamy na naszą twarz i ciało jest naturalne i pozbawione parabenów, sztucznych barwników, czy innych niepotrzebnych i zbędnych elementów, które mogą szkodzić naszej skórze. W związku ze wzrostem świadomości w temacie składów kosmetyków coraz częściej sięgamy po produkty naturalne, organiczne. Jedną z marek oferujących produkty, których składy zawierają jedynie naturalne składniki jest Petal Fresh - dziś wezmę pod lupę ich produkty do włosów: szampon i odżywkę, których głównym zadaniem jest nawilżenie.


Jak zapewnia producent "składniki produktów Petal Fresh pochodzą wyłącznie z ekologicznych upraw. Organiczność tychże produktów została potwierdzona przez Stellar Certification Services, i są one wolne od szkodliwych substancji tj. parabenów, siarczanów (SLS, SLES), GMO, sztucznych barwników, posiadają zrównoważone pH i nie są testowane na zwierzętach". Brzmi świetnie i aż chce się je wypróbować - dlatego przejdę już do konkretów. 

Zarówno szampon, jak i odżywka znajdują się w identycznych, ciemnych, półprzeźroczystych plastikowych butlach wykończonych czarnymi nakrętkami. Opakowania są duże, poręczne i posiadają wygodne otwarcia - dzióbki. Klikamy z jednej strony, a z drugiej wyskakuje otwór, z którego wydobywamy produkt. Jest to bardzo wygodna opcja, gdy mamy mokre dłonie i nie musimy siłować się z otworzeniem kosmetyku. Produkty te występują w dużych pojemnościach - 355ml za cenę 19,99zł i po otwarciu możemy sięgać po nie przez 36 miesięcy. Dostępne są w drogeriach Rossmann oraz Hebe - tam możecie również co jakiś czas spotkać je w promocyjnych cenach.


Od producenta:
"Szampon Aloe & Citrus dzięki oczyszczającym właściwościom przyniesie Twoim włosom uczucie jedwabiście gładkich i miękkich, a skóra głowy pozostanie napięta i odżywiona. Korzyści: Odżywia i nawilża włosy, odżywia i pobudza skórę głowy, pomaga zwalczać łupież. Idealny dla włosów po zabiegach keratynowych".

Szampon Aloe & Citrus ma przede wszystkim za zadanie oczyszczać włosy i pod tym względem sprawdza się świetnie. Bardzo dobrze zmywa ze skóry głowy oraz z włosów zanieczyszczenia, czy nagromadzone sebum. Świetnie radzi sobie również ze zmywaniem olejów. Szampon łatwo rozprowadza się na włosach, bardzo mocno się pieni, dzięki czemu wystarczy niewielka ilość do umycia całej głowy, a co za tym idzie jest bardzo wydajny. Jego jedynym minusem jest zapach - chemiczna woń cytrusów, która za każdym razem atakuje mój nos. Poza tym nie mam co do niego żadnych zastrzeżeń. 


Od producenta:
"Odżywka Aloe & Citrus nadaje suchym, łamliwym i zniszczonym włosom naturalny blask i świeżość. Korzyści: Nawilża i odżywia włosy, pobudza skórę głowy, pomaga zwalczyć łupież. Idealna dla włosów po zabiegach keratynowych".

Odżywka Aloe & Citrus posiada średniogęstą konsystencję i nie spływa z włosów. Pozostawiałam ją na włosach przez kilka minut, po czym spłukiwałam chłodną wodą. Odżywka eliminuje wszelkie splątania, czy maleńkie kołtuny, które mogą utworzyć się podczas mycia włosów. Ułatwia ona również rozczesywanie włosów. Niestety są to jej jedyne zalety. Produkt ten nie nawilża moich włosów, lub robi to w niewystarczający sposób. W efekcie włosy się puszą i pozbawione są blasku. Moim zdaniem ta odżywka może być odpowiednia dla osób posiadających włosy normalne. Podobnie jak w przypadku szamponu tak i tutaj występuje nieprzyjemny i chemiczny zapach. Na szczęście nie utrzymuje się on zbyt długo na moich włosach. 

Z tej dwójki moim faworytem okazał się szampon, który jest bardzo dobrym produktem. Niestety odżywka nie spełniła moich oczekiwań i zupełnie nie sprawdza się na moich włosach - najprawdopodobniej trafi w ręce mojej mamy, która jest posiadaczką włosów normalnych. Chętnie sięgnę po inne warianty szamponów, do odżywek będę jednak podchodzić ostrożniej.

A czy Wy miałyście styczność z produktami marki Petal Fresh?

17 komentarzy:

  1. chę je i już - na pewno zakupie to kwestia czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurcze już ich pragnę :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie naturalne kosmetyki, zaciekawiła mnie ten zestaw, na pewno jak je spotkam w promocji to na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że te produkty coraz bardziej popularne. Kiedyś na pewno się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szampon bym z chęcią spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią skorzystałabym z odżywki. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostanio mnie bardzo zaciekawił ten duecik!

    OdpowiedzUsuń
  8. coraz więcej o nich na blogach ;) Szukałam ich ostatnio w Rossmannie i nie widziałam ;< a mimo wsyztsko chciałabym je sprawdzic u siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Musze go wypróbować następnym razem

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze ich nie miałam, ani nie widziałam w sklepie, ale na blogach o nich głośno ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie szampon bym wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. widziałam i czekam aż mi skończą mi się zapasy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakos nigdy nie zwrocilam uwagi na te kosmetyki. Sprobowalabym szamponu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezbyt zachęcające szczerze mówiąc, raczej po nie nie sięgnę... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wyglądają ciekawie skusiłabym się ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam i jestem zachwycona, pięknie się też prezentują na półce :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wyrażenie swojej opinii :)